piątek, 6 listopada 2015

Tortilla z kurczakiem w nietypowym kożuchu.

Kurczak, kurczak, filet, filet, siedzę i myślę jak go przyrządzić, żeby było inaczej niż zwykle, bo zwykle jest smażony w panierce z bułki tartej i jajka lub usmażony w przyprawach. Pocięty w paski czy kotlet? Z sosem śmietanowo - paprykowym czy pieczarkowym? To już było.....

Nagle odbieram telefon od zaprzyjaźnionej pani domu i podczas pogawędki wychodzi temat kurczaka, że jemy, lubimy itp i słyszę:
- znam fajny przepis na kurczaka.
- ok, dawaj......

Tortilla z kurczakiem w nietypowym kożuchu.




składniki:

- placki tortilli 4 szt. lub 6 szt.
- pomidory 6 szt.
- ogórek szklarniowy 1 szt.
- sałata lodowa 6 liści
- cebulka 1 szt.
- sos czosnkowy lub ziołowy, lub jogurtowy
- no i oczywiście piersi kurze sztuk 2

składniki na marynatę i panierkę do kurczaka:

- łyżka mąki ziemniaczanej
- łyżka magii
- 1 jajko
- sól, pieprz
- płatki kukurydziane

Wszystkie składniki na marynatę (bez płatków kukurydzianych) mieszamy w miseczce. Do tej marynaty można dołożyć jeszcze łyżeczkę musztardy, żeby wzmocnić smak, jeśli lubicie.

Myjemy kurczaka, odcinamy błonki, kroimy go w małe, cienkie paseczki i moczymy w marynacie. Zostawiamy kurczaka w tej marynacie na kilka godzin, najlepiej zrobić to wieczorem i zostawić na noc w lodówce lub rano zamarynować, wstawić do lodówki i po kilku godzinach przyrządzać. 

Kruszymy płatki kukurydziane na mniejsze cząstki, ja włożyłam do folii spożywczej i ręką skruszyłam je. Musimy wziąć i przygotować taką ilość płatków, aby wystarczyło na wszystkie kawałki kurczaka, na panierkę a wykorzystałam ich sporo, myślę, że ze 3 szklanki.
Po wyjęciu kurczaka z lodówki obtaczamy go sowicie w pokruszonych płatkach kukurydzianych.



Następny krok to smażenie kurczaka na patelni, na złocisty kolor, wrzucamy go na gorący olej, wtedy panierka nie odpadnie. Ja smażyłam w dużej ilości oleju, dlatego po wyjęciu obsuszyłam usmażonego kurczaka za pomocą ręcznika papierowego. Papier wchłonął nadmiar oleju.



Warzywa kroimy na kawałeczki, plasterki, tak aby dzieci poradziły sobie z ugryzieniem ich. Placki tortilli podgrzewam na patelni, kilka sekund z każdej strony, bez oleju. Po wyjęciu na talerz smaruję sosem, układam kilka kawałeczków mięska, potem warzywa, zwijam placek i gotowe.



Ostrzegam bardzo smaczne, moje dzieci zjadły po dwa wielkie placki, mięsko im tak smakowało, że prosili o dokładkę i musiałam dorabiać, więc może powyższe proporcje od razu zwiększcie dwukrotnie. No i to co dzieci lubią najbardziej, jemy łapkami.




4 komentarze:

  1. Kocham tortille, aż się człowiek ślini na takie zdjęcia! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, ja też bardzo lubię i jest to ulubiona potrawa moich szkrabów, więc nie mogło jej zabraknąć w moich postach kulinarnych, wypróbuj koniecznie te panierkę omniomniom :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniami :D
    jeśli chcesz czytać bloga to proszę napisz maila do mnie to Ci wyśle zaproszenie olgap@uznam.net.pl

    OdpowiedzUsuń