sobota, 25 lipca 2015

Niedzielne śniadanie.

W niedzielę leniwie budzimy się do życia, długie seanse kinowe, długie imprezy letnie, spotkania i rozmowy z przyjaciółmi do rana czy wakacyjne, męczące wojaże.

Późne śniadanie, rodzinne, celebrowane, przygotowane z większą atencją i inne niż kanapka z pomidorem, czyli śniadanie dnia roboczego.

Jednak, jeśli jajko na miękko się przejadło, parówki też (tutaj mamy mnie zbojkotują, tak podaję je dzieciom), fasolka z kiełbaskami i jakiem sadzonym też już nie smakuje, co tu zrobić?, co tu zrobić?
Kanapka? NIE!!

Może stara, dobra jajecznica po tunningu?!

No właśnie, treściwe, ciepłe, idealne jedzonko na podrażniony żołądek po dużej ilości wypitej w nocy herbaty.... :-)

Lubię jajecznicę w każdej postaci: samo jajko, jajko i cebula, jajko i pomidory, ale dzisiaj Wam zdradzę przepis na jajecznicę, którą uwielbiam najbardziej.

Pieczarkowe jajo w kołderce ze szczypiorku.

Składniki:

- pieczarki
- szynka
- cebula
- szczypiorek

Cebulkę kroimy w kostkę i szklimy na patelni, w tym czasie kroimy szynkę na cienkie plastry i pieczarki. Gdy cebulka zmięknie dorzucamy pieczarki. Jestem wielką fanką pieczarek, więc dorzucam ich całkiem sporą ilość, jednak możecie ich dodać tylko do smaku 2/3 sztuki. Gdy pieczarki puszczą trochę wody dorzucamy szynkę. Wszystkie składniki smażymy jeszcze około 5 minut. Następnie wbijamy jajko. Doprawiamy solą i pieprzem. Całość podsmażamy do takiego momentu jaki lubicie najbardziej, ja lubię jajecznicę nie taką płynną lecz bardziej ściętą.

Przerzucamy całość na talerz i posypujemy gęsto szczypiorkiem. Kromeczka razowego chleba z masełkiem do tego, kubek kawy i Voila!

Prosto, szybko, smacznie i syto. Z pewnością da nam siłę i energię na dalszy dzień.




Ciekawa jestem jak Wy podajecie jajecznicę? Smacznej niedzieli.

Snapchat: zebrarodzinnie - zapraszam :-)

2 komentarze:

  1. Ciekawy przepis, chociaż ja za jajkami nie przepadam. Ale ta wersja jest nieźle urozmaicona. Faktycznie codzienne suche kanapki mogą się znudzić, a wtedy trzeba kombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jest dwójka małych dzieci, więc kombinować trzeba, niedługo wrzucę przepisy na moje ukochane sałatki, lubisz?????

    OdpowiedzUsuń