wtorek, 21 lipca 2015

Zestaw za darmo!! Nie dajcie się nabrać.

Na portalach społecznościowych i innych często odwiedzanych stronach przeze mnie i wielu z WAS, każdego dnia krzyczą do nas nagłówki:

BUTY ZA DARMO!!!,
ZESTAW KOSMETYCZNY ZA DARMO!!,
TELEFON ZA DARMO!!,
GRA DO POBRANIA ZA DARMO!!!. 
 
 
Typowa mina jak czytam, że coś dostanę ZA DARMO!!!! Zwoje rozprostowane i tylko prezenty w głowie.

Ciekawa jestem ile razy daliście się nabrać na fałszywe ZA DARMO??!!!
Ile z Was czyta regulaminy do tych rzeczy ZA DARMO????!!

Mnie takie jedno ZA DARMO!!! kosztowało bardzo wiele.

Sytuacja, która zdarza się wielu z nas. Jedziemy autem, trasa bardzo długa. Dzieci skończyły już pytać:
- Czy daleko jeszcze?, i przeszły na drugi poziom, poziom wrzasków, krzyków i wzajemnego tłuczenia się w aucie.

Dla uspokojenia sytuacji oboje z mężem (tak to była nasza wspólna decyzja) stwierdziliśmy, że ściągniemy dzieciom grę na telefon, żeby się czymś choć chwilę zajęły.
Wpisaliśmy w wyszukiwarkę GRY ZA DARMO. Wyskoczyła cała lista gier do pobrania ZA DARMO, więc klikamy POBIERZ. Gra się pobiera, dzieci rozpoczynają zabawę. UFF chwila spokoju. Nagle na drugim telefonie w tej samej sieci rozpoczyna się wyścig sms-ów o treści:

"Twoje konto zostało obciążone 200 zł."

"Twoje konto zostało obciążone 400 zł."


Wyrywamy dzieciom telefon i wysyłamy sms o treści STOP POBIERZ, który miał zakończyć zabawę z grą ZA DARMO.

Jednak zamiast zakończyć imprezę, nadal otrzymujemy sms-y:

"Twoje konto zostało obciążone 600 zł."

"Twoje konto zostało obciążone 800 zł."


Szybko rozłączamy telefon z grą ZA DARMO. Wybieram numer do operatora i prośba (czyt. wrzask) o wyłączenie wszelkich usług pobierania i wysyłania tzw. wysoko premiowanych sms-ów na obu telefonach.
Operator sprawdza a gra leci w najlepsze, bo sms STOP oznaczał AKCEPTUJĘ REGULAMIN.

Skończyło się fakturą na 1200 zł, odrzuconą reklamacją i płaceniem frajerów za 15 min gry.


Człowiek powoli uczy się na błędach, ja bardzo powoli, bo czytam na fejsie:

ZESTAW KOSMETYKÓW ZA DARMO!!!


ACHA!!!

I co robię? Oczywiście, klikam, że ja też chcę a co!!, wypełniam ankietę i sru czekam na zestaw.

Tymczasem odczytuję sms:
"To jest sms potwierdzający Twój udział, płatny 6,15 zł."


Oj nie, ZA takie DARMO ja się nie bawię, szybko czytam regulamin (kto to robi przed kliknięciem POBIERZ, WEŹ UDZIAŁ itp.....???) a tam czarno na białym, że tygodniowo otrzymam około 3 takich sms-ów każdy płatny od 6 zł wzwyż, z różnymi ofertami kosmetycznymi. Opłata co miesiąc za tą usługę będzie wynosić około 100 zł.

Szybko znajduję jak się z tego wywinąć, trzeba oczywiście wysłać sms o treści STOP POBIERZ.
Wysłałam.

Ciekawe ile dostanę do zapłaty za telefon, przecież grę też anulowałam w taki sposób?????

P.S. Z pewnością wiele firm i konkursów są fair, ale ostrzegam WAS drogie konsumentki przed wieloma oszustami w sieci, ja nacięłam się dwa razy.

CZYTAJCIE REGULAMINY!!!!! Może następnym razem też tak zrobię.

2 komentarze:

  1. Niestety tak jest a regulamin najczęściej napisany małym druczkiem. Ją nacięłam się raz ale zaraz to wyłączyłam i najczęściej lekceważę takie konkursy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądrą kobietą jesteś, ja ciągle naiwniak, pozdrawiam wakacyjnie

    OdpowiedzUsuń